søndag 30. juni 2013

Se, hun hekler!

 Det har vært stille på bloggen en stund nå. Hektiske måneder med eksamenslesing på både meg og mannen får skylden denne gangen. Andre året på sykepleierutdanningen har vært hard, men endelig er det over og jeg er ferdig utdannet om under ett år. Det skal bli så godt :)

Har puslet med litt av hvert så langt i ferien og jeg har prøvd meg på hekling!
Denne kjolen har blitt veldig populær og jeg måtte bare kaste meg på bølgen jeg også.
Hekling er virkelig ikke min sterke side, men det var gøy med litt forandring. Dessuten var den veldig rask å lage, og det er jo ikke noe minus. Brukte vel et par kvelder på heklingen.
Oppskriften sier at man skal bruke Vipe fra Dale, men man tager hva man haver og jeg hadde et par nøster Mandarin medi og jeg brukte akkurat to nøster på str 3 år. Stoffet kjøpte jeg på Symaskinbutikken, og der var det masse å velge mellom! Kjøpte inn stoff til et par kjoler til, så dere skal ikke se bort fra at denne kjolen dukker opp på bloggen min igjen :)
 Her er det bare å bruke fantasien, for valgmulighetene av fargekombinasjoner er uendelige.
Jeg har tenkt ut flere, men må vel innse at frøkna ikke trenger SÅ mange kjoler i skapet. Hun har tross alt noen fra før :)

Her i nord har vi hatt en fin sommer så langt. Vi har tatt ferie og om et par uker reiser vi til Thailand for ferie og bryllup. Alle hjerter gleder seg. Ho mor holder på å planlegge strikketøy for tre uker på reise, så forslag på oppskrifter tas imot med stor takk :)
 Ønsker alle som er innom en herlig sommerkveld :)




12 kommentarer:

  1. Så nydelig! Heklinga ser proff ut for meg:)
    Kos deg med velfortjent ferie! Jeg hadde tatt med meg bomull til varmen.
    PS: Jeg har en gi-bort nå, velkommen innom:)

    SvarSlett
  2. Dette var en nydelig versjon! Likte godt det flotte båndet i livet på kjolen. Kos dere masse på ferie, bryllup i Thailand høres spennende ut!

    SvarSlett
  3. Så nydelig kjole! Og vakker modell! En skikkelig prinsesse. :-)

    SvarSlett
  4. For en lekker prinsessekjole! Supersøt prinsesse også! Skjønner godt du må lage flere slike kjoler....

    God tur til bryllup og ferie! Jeg har feira bryllup i Polen en gang, en opplevelse som sitter i minnet, helt annerledes enn her til lands.

    Fortsatt god sommer!

    Klem

    SvarSlett
  5. Superflott kjole, herlige farger! Og prinsessen i er jo bare så søt!
    Jeg har heklet en ferdig, men montering gjenstår. Tro når jeg får lyst til å starte på det?

    Riktig god ferie!!

    SvarSlett
  6. Så fin kjole! Og gratulerer så langt i sykepleierutdanningen, det er bare barnematen igjen siste året;) lykke til

    SvarSlett
  7. Kjempefin! Den så skikkelig avansert ut, altså :)

    SvarSlett
  8. Så nydelig! :) Synes det virkelig var prikken over i´en med silkebandet rundt!Jeg kan ikke hekle så jeg har bestilt en sånn hos mamma til lillesnupp :)

    God sommer :)

    SvarSlett
  9. Kjempesøt var den! Nydelige farger og så søt jente du har :)
    Jeg har en slik kjole liggende her, dvs bare hekledelen er ferdig. Kanskje jeg må dra innom Symaskinbutikken å titte litt på stoffer i dag.. :)

    Kos dere i Thailand!

    Klem

    SvarSlett
  10. Skikkelig flott....både kjolen og frøkena.
    Fortsatt god sommar.

    SvarSlett
  11. Åh, denne var alldeles nydelig!

    SvarSlett