lørdag 11. februar 2012

Morosett!

Sønnen kan ikke klage over lite ullgensere i skapet hvertfall. Tror han har syv gensere som han passer nå.
Og jeg bare fyller på med flere:)
Falt veldig for denne genseren fra pickles, og måtte jo bare bestille kit da det var salg i januar. Bestilte et kit til hver av ungene, men lillesøster sin mangler en arm og trådfesting før den er ferdig.
Første gang jeg strikker ullbukse med ribb, og det blir ikke siste! den sitter veldig fint, og blir ingen klumper under dressen.
Strikket 7-8 år til Brage som blir 5 år om noen dager, så man kan jo si at pickles sine oppskrifter er små på størrelsen. Har som sagt en lang smal gutt, så han passa dette sette ganske godt :)
Brukte 250 gram i natur, og 100 gram i hver av fargene.

Måtte utnytte dagslys og 5-6 plussgrader til å gå ut å ta noen bilder i dag.
Vi er på besøk hos "mor og far" i helga, syns det er så fint å ta bilder på låvebrua:)
 
Vil ønske alle en god helg:)

-Line-

15 kommentarer:

  1. Så utrolig fint! Jeg har hatt så lyst til å strikke den genseren, men synes det ser så vanskelig ut:) Fargene var nydelige! Hilsen Siren:)

    SvarSlett
  2. Flotte farger!! og så kjekt sett! Gøy å følge med i bloggen din på flott guttestrikk!!!

    SvarSlett
  3. Fantastisk fint - og for noen herlige plagg du har strikket forut. Gikk gjennom alt, jeg :)

    SvarSlett
  4. Det blei kjempefint på! De fargan passe han veldig bra:) Fine bilda blei det også :)

    SvarSlett
  5. Så fint ett sett, sånn skulle gutten min også ha hatt;) Må bare strikke ferdig Mariusgenseren hans først:P

    SvarSlett
  6. Dette settet ligger i bakhodet mitt, skikkelig fine farger du har brukt :) Hærlig :)

    SvarSlett
  7. Handlet kit på salg jeg og, og tok 7-8 år i håp om nok garn til både genser og tunika til snuppa på 2. Trenger det ikke før beste vinter, så må vel ta i litt med størrelsen jeg og.

    SvarSlett
  8. Veldig fine farger på settet! Og med 7-8 gensere i kommoden skal han ikke fryse, hehe.

    SvarSlett
  9. Stilig sett, og skikkelig spreke farger :-)

    SvarSlett
  10. Nydelig bilder og fargene var himmelsk! fotogen den gutten din! <3

    SvarSlett
  11. Kjempefint sett i nydelig farger!

    SvarSlett
  12. For et fantastisk fint sett, jeg har strikket en genser i mitt liv, og jeg vet sannelig meg ikke om jeg tør prøve meg på flere, syns det var et strev å montere grunnet rar oppskrift, men var også langtekkelig... sånn småstrikk-strikker jeg tror jeg hehe, selv om jeg ønsker å kunne større plagg :)

    SvarSlett
  13. Dette var et utrolig flott sett. Nydelige farger du har valgt.

    SvarSlett
  14. Så utrolig mye fint du har laget og vist frem på bloggen:)

    Likte godt dette guttesettet...da man skulle ønske man hadde gutter som ville gå i strikkede plagg...men neeeida..hehe

    Ha en fin uke videre
    Ann-Charlotte

    SvarSlett