torsdag 8. mars 2012

Drømmevest

 I drømmegarn. Måtte jo bare kjøpe et par nøster da jeg så de hadde kommet i butikken. DSA sitt nye garn Dreamline er helt etter min smak. Pusemyke pastellfarger. Yummi:)

Enkel vest er et greit prosjekt til TV-strikk og nattevakter. Har strikka den tidligere, og dem har blitt brukt masse. Neste gang er planen å bruke Faerytale (DSA) og Duo (Sandnesgarn), for en litt tykkere variant.
Prøvde først å strikke med pinner 5,5, men det ble litt vel løst for min smak, så måtte strikke den største størrelsen, med pinner nr 4,5. Kunne nok vært litt større, men det får holde. Det ble ikke akkurat noe garnsluk, brukte litt under 1 nøste Air, og 1,5 nøste Sky.
Knappene er også i samme serien, syns dem passa så fint til den blålilla fargen.
Ønsker alle som titter innom en strålende fin dag:)

11 kommentarer:

  1. Så fiiin! Strikket en sånn til Hedda og, og var så fornøyd med den vesten! Og blått på jenter er jo helt nydelig:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Blått er helt nydelig syns jeg også:) Har strikka den "bodyen" du delte oppskrifta på for en tid tilbake, i samme farge du brukte:)

      Slett
  2. Hei, å takk for fin kommentar :)
    Så lekker vest, den ble skikkelig fin i den fargen, å garnet så hærlig ut...... Jeg har helt dilla på de vestene, har strikket maaaaaaaaange. Den neste blir gul. Den skal med på klassetur til Alta neste uke :)

    SvarSlett
  3. Det nye garnet ser nydelig ut :-)
    Modellen likeså :-)

    SvarSlett
  4. Fin vest i skjønn farge på nydelig barn :)

    SvarSlett
  5. Kjempe fin vest i en nydelig farge!
    Klem

    SvarSlett
  6. Så nydelig farge! Fikk lyst til å strikke en til :) Og knappene passet helt perfekt.

    Ha en flott søndag
    Klem

    SvarSlett
  7. Åh... den var skikkelig lekker!!! I nydelig blåfarger med perlefarga knapper:-) I llike!!!!

    SvarSlett
  8. Så søt lita tulle, med kreative talenter etter mor ser jeg!

    vesten ble knallfin, og sikkert supermyk. De nye garnene frister. Har ært i butikken og kost litt med dem, men ble litt skremt av prisene... Og av alle prosjektene som burde ferdigstilles her hjemme. Puh. For en gangs skyld klarte jeg å ikke la meg friste! (o:

    SvarSlett
  9. Utrolig søt vest! Den ser kjempemyk ut, og Jenta di kler fargen veldig godt:)

    SvarSlett
  10. Kjempefin blogg du har. Du er utrolig god å strikke. Ble veldig inspirert og har lyst til å strikke en slik vest til frøkna mi. Hun er på samme alder som jenta di og jeg lurer på hvilken strl du strikket til henne med dette garnet og pinnestørrelse. Du skriver den største str. men jeg ser at den går til 8 år. Antar du ikke strikket fullt så stort? :)

    Får man kjøpt garnet i en vanlig garnbutikk eller må det bestilles noe sted? :strikkenoob:

    SvarSlett