mandag 21. januar 2013

Flaggstangfrø?

Endelig  storebror sin tur å vise seg litt på bloggen :)
Merker godt at han har vokst mye i høst, så beholdningen av ulltøy i skapet er betraktelig minket etter en ryddesjau vi hadde nå på nyåret. Morosettet hans har blitt masse brukt, og det har blitt hans favoritt under vinterdressen. Armene og bolen er flere cm for kort, og når han selv sier: Mamma, du e så go å strikke. Æ trur du må strikke mæ en ny sånn her genser", så bør jeg vel ta hintet å fornye garderoben hans litt :)

Først ut er vimpelsettet fra pickles. Er veldig fornøyd med pickles sine oppskrifter til sønnen. De er gjerne  litt små på størrelsen, og han er høy for alderen. Så da får jeg den passformen jeg liker :)
Siden jeg har bestemt meg for å strikke mest mulig fra lageret, måtte garnvalget falle på noe jeg allerede hadde liggende. Sandnes mini alpakka i grått og okergult. Fikk akkurat for lite oker til å fullføre den øverste raden med trekanter, så da ble den likegodt hoppet over. Strikket med maskeantall til str. 6 år og lengden til 8 år.(og enda kunne den være noen cm lengre)
Gikk med 350 gram grått og 100 gram gult, strikket med dobbel tråd.
Nå er jeg godt i gang med å strikke barselgaver. Flere terminer samlet seg opp i begynnelsen av året, så strikkepinnene går varme på kveldene. Hadde glemt hvor koselig det er å strikke noe så bittelite :)

Har begynt i praksis på sykehuset i dag, så nå står 10 hektiske uker foran meg. Med eksamenslesing ved siden håper jeg at jeg får tid å vise dere ferdigstilte prosjekter innimellom :)

Ønsker dere en herlig uke :)




14 kommentarer:

  1. Så herlig når ungene har lyst på strikketøy! Sånne unger ønsker jeg meg! Kjempe fin genser som virkelig passet gutten :) Okergult er helt nydelig!

    SvarSlett
  2. Så fin genser! Nydelige farger! Veldig koselig med bestilling fra de små:) Lykke til i praksis!

    SvarSlett
  3. Så herlige farger på vimpelgenser'n! Digger oker! Det settet står på do-to-lista mi, sammen med mye anna;) Studerer sykepleie jeg også og har nettopp begynt i praksis! Godt man vet hva man har å gjøre fremover :p

    SvarSlett
  4. Kjempefin genser! Likte fargene veldig godt :)

    SvarSlett
  5. Den ble kjempefin i grått og gult! Vimpelgenseren tikker stadig lengre opp på lista over ting jeg har lyst til å strikke :)
    Lykke til med praksis!

    SvarSlett
  6. Kjempefin genser! Veldig fint med alle vimplene i Okergult!
    Så koselig når han kommer og spør etter strikketøy:)

    SvarSlett
  7. Veldig fin versjon av vimpelgenseren :) Elsker grått og gult sammen!

    Jeg har også flere terminer å strikke til de nærmeste ukene. Må faktisk få dampen opp, så her er det også barselstrikk som gjelder fremover. Lykke til med dine :)!

    SvarSlett
  8. Den var virkelig flott :) Jeg digger vimpelgenseren - like fin med kun 2 farger, som med hele regnbuen :)

    SvarSlett
  9. Å, knallfin genser!! Digger fargekombinasjonen:-)

    Godt vi er flere med barn som vokser i superfart;-) Ser at eldstegutten min også har vokst fra flere plagg i det siste.

    Lykke til med praksis!

    SvarSlett
  10. Kjempelekker genser i herlig farger! Så gøy å strikke når noen ønsker seg det man lager :)

    Lykke til med praksis og eksamenslesing, håper du rekker å strikke innimellom :)

    Klem

    SvarSlett
  11. Heldig du med ønsker fra sønnen, koselig det!
    Veldig fin genser!!
    Lykke til i praksis :O)

    SvarSlett
  12. Kjempefin genser!!
    Det er rart hvordan de barna vokser i rykk og napp, og når man minst venter det :-)

    SvarSlett
  13. Underbar tröja - och fin färgkombination!

    SvarSlett