lørdag 7. april 2012

Flettegenser uten mønster..

Har lenge sett for meg en genser jeg hadde lyst å strikke til lillesnuppa. Så for meg en tynn genser med fletter på vrangborden og på bærestykket. Og den skulle ha rundfelling. Prøvde å se rundt etter mønster på noe lignende, uten hell.
Så det var bare å sette i gang å lage mønster selv:)
Tok utgangspunkt i en størrelse 2 år, og la opp maskeantall etter andre gensre jeg har strikka i den størrelsen. Alt gikk helt på skinner til jeg kom opp til bærestykket. Måtte en del regning til for å få flettene plassert rundt akkurat som jeg ville ha dem :)
Det gikk til slutt etter mye opprekking og riving i håret:) 
Halskanten oppe var også en prøvelse. Prøvde mange forskjellinge avslutninger, men endte med ribb.
Planen er å strikke en til, med noen forbedringer, og legge ut et mønster etterhvert..
Brukte dale babyull, og det gikk med rett over tre nøster lys syrinlilla.
Nå er det påskekos med resten av familien før det er tilbake til anatomilesing:) Denne påsken har gått alt for fort!

Ha en koselig påskeaften alle som titter innom:)
-Line-

13 kommentarer:

  1. Nydelig genser og vakre vakre Adele! <3

    SvarSlett
  2. Genseren ble virkelig flott. Det er så gøy når en klarer å få virkelig gjort en ide en har båret på. :0)

    Fortsatt god påskeferie. :0)

    SvarSlett
  3. Superlekker genser. Feminin og delikat :-)

    SvarSlett
  4. Her var det mye fint!! Nydelig genser! Legger meg til som følger jeg;)

    SvarSlett
  5. Nydelig genser! Så flink du er :) Det skal en del ekstra innsats til for å regne ut slike mønster selv. Fortsatt fin påske :)

    SvarSlett
  6. Dette var en kjempeflott genser!! Veldig søt detalj med flettene i vrangborden!! Da er det bare å glede seg til det kanskje kommer mønster på denne etterhvert... :)

    Nyt siste rest av påsken!

    SvarSlett
  7. Nydelig genser! Du må helt klart legge ut mønster!

    SvarSlett
  8. Så nydelig den var! Ligger mye arbeid bak der :) Utrolig fin var den.

    Håper du har hatt en fin påske
    Klem

    SvarSlett
  9. Det var en nydelig genser! Jeg har laget et par mønster selv, og det er ganske krevende, men så lærer man utrolig mye på veien syns jeg! Lykke til!

    SvarSlett
  10. For en fin genser! Fletter er utrolig effektfullt og fint på småfrøkner. :)
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  11. Nydelig genser du har laga! Den likte jeg veldig godt:) Herlig egen designa strikkeinspirasjon... Takk!!

    SvarSlett